Planteholds opgave
Planteholds opgave 🎕
Vi har tirsdag & onsdag været i gang med at så vores frø i vores plante bed, nede på campus.
Vi har tirsdag og onsdag sået frø i vores bed på skolen, hvor vi har sået forskellige ting/frø.
Gulerødder
Radiser
Fersken
Æblekerne
Vild frø som gerne skulle bliver til blomster.
Ærter
Solsikker.
Tomater
Kerne for boller.
Nu er det bare at vente og se om de forskellige ting kommer op. VI befinder os i sommermåneder og da det er rigtig varmt og vi ikke har fået vand i en længere tid, er det meget vigtig at vi sørger for vi vander det godt, så vores planter ikke går til.
Frø har brug for vand for at gro.
Når frø først har spiret, er det her også vigtigt at fortsætte vanding, så det ikke tør ud. Men at det derved bliver ved med at vokse sig stor og stærk.
Bedste hilsner Udepigerne
Hejsa
SvarSletJeg savner en opdatering af jeres plantehold - hvad er der sket siden (logbog).
Denne del mangler også:
PÆDAGOGISK-DIDAKTISKE OVERVEJELSER PÅ BLOGGEN:
Brugere: Hvilke brugergrupper er planteholdet velegnet til? Hvilke behov skal / kan planteholdet tilgodese?
Pædagogisk forløb: Udvælg en brugergruppe og beskriv et pædagogisk forløb i forbindelse med oprettelsen /såning og i tiden efter... (konkrete idéer). Redegør for mål, og relevant lovgivning for området. Forklar og vis herunder hvordan planteholdet kan understøtte udviklingen af naturvidenskabelige kompetencer. se side 183-184 i Stockholm D., & Ejbye-Ernst N. (2015) Natur og udeliv - uderummet i pædagogisk praksis.
Vh Ida