Udefestival på Fjordskolen
Udefestival på fjordskolen
Børn lærer bedre om det, de skal lærer, når de har det i hænderne.
Fælles opmærksomhed, både i forhold til voksne og barn og barn/barn
Hvis børn finder interesserede i tingene, sker læring oftest hurtigt. Ellers er det den voksne opgave at skabe interesser for børnene.
Struktur, især ved børn med forskellige udfordringer.
Genkendelighed.
Tale om ting og så gøre det.
Derefter snakke vi på holdet om at det er vigtigt at stille åben PRODUKTIVE SPØRGSMÅL, fordi det vil lægge op til at børnene får øje på detaljer, her henviser vi til grundbogen Natur og udeliv side 197, hvor der er et afsnit om produktive spørgsmål.
Hvad kunne vi så lave på fjordskolen, som har noget med natur og udeliv og science.
Her tænker vi at Naturbanko vil kunne være en mulighed. Det kunne se sådan ud.
Kommentarer
Send en kommentar